MS, Mahrinasari (2011) MARKETING COMMUNICATION EFECTIVITY OF DANGERS OF SMOKING MESSAGE ADVERTISING EFEKTIFITAS KOMUNIKASI PEMASARAN PADA IKLAN PESAN BAHAYA MEROKOK. Jurnal Ilmiah Ekonomi Bisnis, Journal of Economics and Business, Universitas Gunadarma, 16 (2). pp. 112-121. ISSN p-0853-862X/e-ISSN 2089-8002

[img]
Preview
Text
ARTIKEL GAB FULL PAPER EFEKTIVITAS KOMUNIKASI PEMASARAN.pdf

Download (4MB) | Preview
Official URL: https://ejournal.gunadarma.ac.id › index.php › ekb...

Abstract

Abstract The research objective is to analyze the effectiveness of the advertising massage, measured by the audiences’ attitudes toward ads massage without the visualization and with the vissualization of the chronic sickness pictures as the side effects of smoking. Respondents is undergraduates’ students of Economics Faculty, Universitas Lampung. The results show that the ads massage of the dangerous smoking without and with the visualization is significantly positive, and affects on intention not to smoke and or quit smoking. The ads massage with the visualization makes more senses in the knowledge of respondents (cognitive attitude), and has more sensitive attitudes or induces emotional feeling of the respondents (affective attitude), so that it increases the probability of the smokers’ to stop smoking and of non smokers not to smoke. Key words: the effectiveness of advertising massage, cognitive and affective attitude, intention Abstrak Penelitian ini bertujuan menganalisis efektivitas iklan yang diukur dari sikap perespon terhadap iklan pesan bahaya merokok dengan visualisasi maupun tanpa visualisasi gambar penyakit akibat merokok. Responden pada studi ini adalah mahasiswa strata satu pada Fakultas Ekonomi Unila. Hasil temuan menyimpulkan bahwa iklan pesan bahaya merokok merupakan iklan yang efektif, disikapi positif signifikan dan berdampak pada niat perokok dan bukan perokok untuk berhenti merokok dan tidak merokok. Iklan dengan visualisasi gambar yang menginformasikan bahaya merokok lebih menyentuh pengetahuan seseorang (sikap kognitif), serta keyakinan dan perasaan emosional (sikap afektif), sehingga memperbesar peluang perokok untuk berniat berhenti merokok. Kata Kunci: kefektifan iklan, niat, sikap afektif dan kognitif.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis (FEB) > Prodi Manajemen
Depositing User: Mahrinasari MS
Date Deposited: 09 Jan 2020 04:21
Last Modified: 09 Jan 2020 04:21
URI: http://repository.lppm.unila.ac.id/id/eprint/17519

Actions (login required)

View Item View Item