Silvia Inriyani, silvia and Ahmad Herison, ahmad ANALISIS ON STREET PARKING TERHADAP PENURUNAN KINERJA RUAS JALAN (LEVEL OF SERVICE) (STUDI KASUS : RUAS JALAN PEMUDA TANJUNG KARANG KOTA BANDAR LAMPUNG). ANALISIS ON STREET PARKING TERHADAP PENURUNAN KINERJA RUAS JALAN (LEVEL OF SERVICE) (STUDI KASUS : RUAS JALAN PEMUDA TANJUNG KARANG KOTA BANDAR LAMPUNG). (Submitted)

[img]
Preview
Text
Gmail - [JATS] Submission Acknowledgement.pdf

Download (69kB) | Preview

Abstract

Bandar Lampung is the capital of Lampung Province which is experiencing an increase in population and traffic which is one of the problems caused by parking on the road. The purpose of this article is to analyze the performance of the parking lot on the road on Jalan R.A Kartini. The methods used are survey techniques, data techniques and traffic data processing techniques. In this study an analysis of the level of road services will be carried out on working days Monday and Thursday, holidays on Sundays. The survey was conducted at 06.00-18.00. By using this method, get information on service levels on weekdays namely Monday and Thursday in the morning hours 06.30-07.30, namely D and peak hours of sickness 15.00-17.00 namely E and on holidays namely Sunday and morning services on morning mornings namely B and hours afternoon peak namely C. Then the conclusion is parking on the road agency implementing a decrease in road capacity and a decrease in road performance. Abstrak Bandar Lampung merupakan Ibu Kota Provinsi Lampung sedang mengalami peningkatan jumlah penduduk dan peningkatan arus lalu lintas yang menyebabkan masalah kemacetan salah satunya diakibatkan karena parkir di badan jalan. Tujuan artikel ini untuk menganalisis kinerja parkir dibadan jalan di ruas Jalan Pemuda. Metode yang digunakan adalah teknik survey, teknik pengumpulan data dan teknik pengolahan data lalu lintas. Pada kajian ini akan dilakukan analisis perbandingan tingkat pelayanan jalan dengan on street parking atau tanpa on street parking dihari senin dan minggu. Survei dilakukan pukul 06.00-18.00. Dengan metode ini didapatkan nilai kinerja ruas jalan tanpa on street parking pada hari kerja maupun hari libur yaitu nilai kinerja jalan nya B sedangkan apabila dengan on street parking nilai kinerja jalan menurun pada jam sibuk siang dan sore nilai kinerja jalan menjadi C. Maka kesimpulannya parkir pada badan jalan mengakibatkan penurunan kapasitas ruas jalan dan berdampak penurunan kinerja ruas jalan.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Sistem Parkir, Tingkat Pelayanan, Kemacetan Akibat Sistem Parkir
Subjects: T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General)
Divisions: Fakultas Teknik (FT) > Prodi Teknik Sipil
Depositing User: AHMAD HERI
Date Deposited: 02 May 2019 04:05
Last Modified: 02 May 2019 04:05
URI: http://repository.lppm.unila.ac.id/id/eprint/11439

Actions (login required)

View Item View Item