Ikhtiarti, Endang (2012) MENINGKATKAN KEMAMPUAN MENULIS NARASI BAHASA PERANCIS DEN GAN MEDIA GAM.BAR BERSERI. Jurnal Pendidikan Progresif, 2 (2). pp. 112-121. ISSN 2087-9849

[img] Text
IMG_0026_NEW.pdf

Download (13MB)
Official URL: http://jurnal.fkip.unila.ac.id/index.php/jpp/

Abstract

Abstract: Improving Students' Narrative Writing Skill in French through Picture Series. The research aims to investigate the raising a/process narration writing ability C?fSMUll/9 students through pictures in series and to describe the increase of quality and the result of students abilities in writing narration . By using descriptive method, data were collected from the students' test results which were sufficient to describe the students' abilities in writing narration. The result shows that before using pictures in series in writing narration, the students' achievement were ve1y low. And after using picture in series in writing narration, the students' acvhievement raised until 33 %. Abstrak: Meningkatkan Kemampuan Menulis Narasi Bahasa Perancis dengan Media Gambar Berseri. Penelitian ini bertujuan untuk menyelidiki proses kemampuan menulis narasi murid SMU 9 dengan menggunakan media gambar bcrseri dan untuk mcnggambarkan pcningkatan kualitas dan basil kemampuan siswa dalam menulis narasi. Dengan menggunakan metode deskripsi, data dikumpulkan dari hasil tes para siswa yang cukup dapat digunakan untuk menggambarkan kernampuan para siswa tersebut dalarn menulis narasi. Hasil penelitian menunjukkan bahwa sebelum menggunakan media gambar berseri basil menulis narasi siswa sangat rendah. Dan setelah menggunakan media gambar berseri yang dapat memperjelas isi cerita, basil tes mengalami peningkatan sebesar 33%. Kata kunci: meningkatkan.kemampuan, narasi, menu I is. gambar berseri

Item Type: Article
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan (FKIP) > Prodi Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia dan Daerah
Depositing User: ENDANG IKH
Date Deposited: 26 Apr 2018 02:15
Last Modified: 26 Apr 2018 02:15
URI: http://repository.lppm.unila.ac.id/id/eprint/6290

Actions (login required)

View Item View Item