Hidayatullah,, Riyan Jurnal Seni dan Pembelajaran Open Journal Systems Journal Help User You are logged in as... senitari My Journals My Profile Log Out Log Out as User Notifications View (465 new) Manage Journal Content Search Search Scope Browse By Issue By Author By Title Other Journals Font Size Make font size smaller Make font size default Make font size larger Information For Readers For Authors For Librarians Home About User Home Search Current Archives Announcements Pelatihan Tari Bedana dalam Ekstrakurikuler di SMA Negeri 1 Tanjung Raya Kabupaten Mesuji Oleh: Ahmad tohirin, Riyan Hidayatullah, Susi Wendhaningsih. Jurnal Seni dan Pembelajaran.

[img] Text
14152

Download (19kB)

Abstract

This research aimed to describe planning, process and assessment of bedana dance training in extracurricular activity at SMA Negeri 1 Tanjung Raya, Mesuji. The research used humanistic learning theory. Type of this research is descriptive qualitative research. Data collection was through observation, interview, documentation, training plan, training process and assessment. Data analysis techniques that has used by foccusing important data, presenting data, than taking result. This training plan was included time, matter, and subject. The time has done outside of school learning, the place is the dance studio room, the matter is bedana dance, subject of training are students and trainer. In this training process, the trainer carried out in accordance with the plans made. Learning outcomes in bedana dance training of extracurriculer at SMA Negeri 1 Tanjung Raya of Mesuji district is well. Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan perencanaan, proses dan penilaian pada pelatihan tari bedana dalam ekstrakurikuler di SMA Negeri 1 Tanjung Raya Kabupaten Mesuji. Penelitian mengunakan teori pembelajaran humanistik. Jenis penelitian ini deskriptif kualitatif. Sumber data pada penelitian yaitu siswa yang berjumlah 10 orang dan satu pelatih tari bedana dalam kegiatan ekstrakurikuler. Teknik pengumpulan data melalui observasi, wawancara, dokumentasi, perencanaan pelatihan, proses pelatihan, dan penilaian. Teknik analisis data dilakukan dengan cara proses memfokuskan data-data penting, menyajikan data, kemudian menarik simpulan. Perencanaan pelatihan ini meliputi waktu, materi, subjek. Waktu yang dilakukan diluar jam belajar sekolah, tempat berada di ruang sanggar tari, materi yaitu tari bedana, subjek pelatihan yaitu pelatih dan siswa. Proses pelatihan ini pelatih melaksanakan sesuai dengan perencanaan yang dibuat. Hasil pembelajaran pada pelatihan tari bedana dalam ekstrakurikuler di SMA Negeri 1 Tanjung Raya Kabupaten Mesuji adalah baik. Kata kunci: ekstakurikuler, pelatihan, tari bedana.

Item Type: Article
Subjects: L Education > L Education (General)
N Fine Arts > NX Arts in general
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan (FKIP) > Prodi Pendidikan Seni Drama, Tari dan Musik
Depositing User: Riyan Hidayatullah
Date Deposited: 16 Nov 2017 03:19
Last Modified: 16 Nov 2017 03:19
URI: http://repository.lppm.unila.ac.id/id/eprint/4653

Actions (login required)

View Item View Item