Amalia Rusvitasari, Rizki and Nazaruddin, Kahfie (2016) ALUR DALAM NOVEL CATCHING STAR FIRA BASUKI DAN RANCANGAN PEMBELAJARANNYA UNTUK SMA. JURNAL KATA, 4 (1). ISSN 2338-8153

[img] Text
10834
Available under License Creative Commons GNU GPL (Software).

Download (18kB)
Official URL: http://jurnal.fkip.unila.ac.id/index.php/BINDO1/in...

Abstract

This research was aimed to investigate the plot in the Catching Star novel written by Fira Basuki and the lesson plan for the SMA. The purposes of this research were to describe the fabula and sjuzet, to describe the isolation procedure in the Fira Basuki’s novel, and to make the lesson plan for SMA. The method used in this research was descriptive qualitative method. The source of the data was part of the text in the Fira Basuki’s novel, Catching Star. The result of the data were the fabula, sjuzet, and the isolation effect are using defamiliarization concept in the Fira Basuki’s novel, Catching Star and the lesson plan for SMA. Penelitian ini meneliti alur dalam novel Catching Star karya Fira Basuki dan rancangan pembelajarannya untuk SMA. Tujuan dari penelitian ini mendeskripsikan fabula dan sjuzet , mendeskripsikan prosedur pengasingan novel Catching Star, dan membuat rencana pelaksanaan pembelajaranya untuk SMA. Metode yang digunakan adalah metode deskriptif kualitatif. Sumber data penelitian ini adalah bagian teks novel Catching Star Fira Basuki. Hasil penelitian ini adalah fabula, sjuzet,efek pengasingan menggunakan konsep defamiliarisasi dalam novel Catching Star Fira Basuki dan rancangan pembelajarannya untuk SMA. Kata kunci: fabula, sjuzet, konsep defamiliarisasi, rancangan pembelajaran

Item Type: Article
Subjects: P Language and Literature > PL Languages and literatures of Eastern Asia, Africa, Oceania
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan (FKIP) > Prodi Magister Pendidikan Bahasa dan sastra Indonesia
Depositing User: Mr. Kahfie Nazaruddin
Date Deposited: 16 Nov 2017 03:19
Last Modified: 16 Nov 2017 03:19
URI: http://repository.lppm.unila.ac.id/id/eprint/4645

Actions (login required)

View Item View Item