Nawangsasi, Devi and DRUPADI, RIZKY DRUPADI (2019) Pentingnya Mendogeng untuk Pendidik Anak Usia Dini. In: Trend issue dan inovasi pembelajaran berbasis sustainable development goals", 3 November 2019, Universitas Lampung. (Unpublished)

[img] Text
artikel ilmiah Pentingnya Mendogeng untuk Pendidik Anak Usia Dini.doc

Download (267kB)

Abstract

ABSTRACT Storytelling is closely related to early childhood development. This is very important for children's development, among others: stimulating the power of thinking, effective media, sharpening children's sensitivity to sounds, fostering interest in reading and fostering a sense of empathy. The purpose of this study is to determine the level of understanding of teacher knowledge in storytelling for early childhood correctly and appropriately. The results showed the average pre-test value was 45.26 increased with the posttest result of 49.16 with a significance value of 0.028 (p <0.05). This shows that the results from before training after training storytelling has increased or changed. So it can also be concluded that the more often research is carried out, the more impact on the ability of storytelling teachers to increase. Keywords: fairy tales, educators, early childhood ABSTRAK Mendongeng erat kaitannya dengan perkembangan anak usia dini. Hal ini sangat penting bagi perkembangan anak antara lain : merangsang kekuatan berpikir, media yang efektif, mengasah kepekaan anak terhadap bunyi-bunyian, menumbuhkan minat baca dan menumbuhkan rasa empati. Tujuan dari studi ini adalah untuk mengetahui tingkat pemahaman pengetahuan guru dalam mendongeng untuk anak usia dini dengan benar dan tepat. Hasil menunjukkan nilai pre-test rata-ratanya adalah 45,26 mengalami kenaikan dengan hasil posttest 49,16 dengan signifikansi bernilai 0.028 (p<0.05). Hal ini menunjukkan bahwa hasil dari sebelum pelatihan dengan sesudah pelatihan mendongeng mengalami kenaikan ataupun mengalami perubahan. Jadi dapat pula disimpulkan bahwa semakin sering dilakukan penelitian maka akan semakin berdampak terhadap kemampuan mendongeng guru yang meningkat. Kata kunci : dongeng, pendidik, anak usia dini

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB1501 Primary Education
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan (FKIP) > Prodi Pendidikan PG-PAUD
Depositing User: Rizky Drupadi
Date Deposited: 18 Nov 2019 07:22
Last Modified: 18 Nov 2019 07:22
URI: http://repository.lppm.unila.ac.id/id/eprint/16904

Actions (login required)

View Item View Item