Monica, Desria and Kadaritna, Nina and Tania, Lisa (2018) Efektivitas Model ADI terhadap Keterampilan Argumentasi Materi Zat Aditif dan Adiktif Ditinjau dari Gender. Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Kimia, 7 (2). ISSN ISSN: 2302-1772

[img] Text
pdf

Download (18kB)
Official URL: http://jurnal.fkip.unila.ac.id/index.php/JPK

Abstract

This quasi experimental research with pretest posttest non equivalent control group design aims to describe the effectiveness of the ADI learning model on additive and addictive substances to students' argumentation skills in terms of gender. The sample used in this research is class VIII.2 as experimental class and VIII.4 as control class at SMP Global Madani Bandar Lampung. The results of this study appear as the showed that the mean difference of n-Gain argumentation skills in experimental class students was significantly higher than control class both in general and from gender. The conclusion of this study is that ADI learning model is effective in increasing students' argumentation skill topic additive and addictive substance in terms of gender. Penelitian kuasi eksperimen dengan pretest postest non equivalent control group design ini bertujuan mendeskripsikan efektivitas model pembelajaran ADI pada materi zat aditif dan adiktif terhadap keterampilan argumentasi siswa ditinjau berdasarkan gender. Sampel yang digunakan dalam penelitian ini adalah kelas VIII.2 sebagai kelas eksperimen dan VIII.4 sebagai kelas kontrol di SMP Global Madani Bandar Lampung. Hasil penelitian efektivitas model pembelajaran ADI, ditunjukkan oleh perbedaan rata-rata n-Gain keterampilan argumentasi siswa kelas eksperimen secara signifikan lebih tinggi daripada kelas kontrol, baik secara umum maupun dari gender. Kesimpulan penelitian ini adalah pembelajar an dengan model ADI efektif meningkatkan keterampilan argumentasi siswa pada materi zat aditif dan adiktif ditinjau dari gender. Kata Kunci: gender , keterampilan argumentasi, ADI, zat aditif dan adiktif

Item Type: Article
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan (FKIP) > Prodi Pendidikan Kimia
Depositing User: LISA TANIA
Date Deposited: 08 May 2019 07:12
Last Modified: 08 May 2019 07:12
URI: http://repository.lppm.unila.ac.id/id/eprint/11684

Actions (login required)

View Item View Item